dijous, 14 de gener del 2016

Mutis


—Com està la Senyora? — va pronunciar la donzella mentre entrava a la petita cambra.
—La Senyora està pensant!— va dir la mestressa en tercera persona.
—I puc saber en que està pensant la Senyora— va preguntar la donzella amb to dolç.
—La Senyora està pensant en quan era poc Senyora...
—Què em diu ara?! Vos? Poc Senyora?...
—Sí! Hi va haver un temps on la Senyora era una altra classe de Senyora.
—Com no s’expliqui una mica millor no la comprendre Senyora—va dir la Clementina, que així es deia la donzella.
—Molt senzill d’explicar i molt difícil de comprendre!
—Expliqui! Expliqui! Intentaré seguir-la...
—Em seguiràs molt ràpid si t’ho explico! Però no t’ho explicaré!—va dir la mestressa contundent.
—Em priva d’aquest coneixement, la Senyora?
—Sí!— va dir la mestressa amb to imperatiu.
—Doncs em donarà motius per especular segons el que m’ha dit!— va afirmar la donzella.
—Ho sé! Vull que especulis i em diguis a on has arribat amb la teva ment amb les paraules que he dit.
—Tal vegada no li agradi escoltar-ho Senyora...
—I tant que sí! Vull saber que has deduït.
—Molt senzill de dir i no gaire probable que li ho digui Senyora.
—Ja ho diré jo per tu, doncs. Has pensat que havia estat una meuca, segur.
—S’equivoca Senyora!
—M’equivoco de gaire Clementina?—va preguntar la Senyora mirant per la finestra entre oberta.
—De molt Senyora!
—Fes-me’n coneixedora per a poder corroborar-ho si us plau! Tranquil·la, no m’escandalitzaré.
—La meva especulació no ha estat una especulació Senyora—va dir la Clementina amb el cap jup.
—Ah no? I que ha estat?
—Una afirmació Senyora!
—Una afirmació sobre la meva persona que ni tan sols has arribat a especular?
—No Senyora! Una afirmació sobre la meva persona!
—Clementina digues d’una vegada el que has pensat! Bé, vull dir el que has afirmat!
— He pensat: “ Mira com és la vida, una gran Senyora que va ser una poc Senyora està servida per una poca donzella que va ser una gran puta”.
—Clementinaaaaa!
—Senyora?

La vida viscuda de les persones, moltes vegades no tenen res a veure amb el moment present que s’està vivint.