dijous, 26 de setembre del 2013

Davant-Darrera



—Ave Maria Puríssima!
—Sí vostè ho diu!
—Perdona filla, has de dir “Sense pecat fou concebuda”.
—Ho sé!  Però no ho puc dir perquè no m’ho crec!
—Tens problemes de fe, filla meva?
Miguel Oscar Menassa
—No, solament que em fascina el que diuen tots vostès!
—A que et refereixes?
—Sense pecat fou concebuda...
—Clar filla! Per obra i gràcia de l’Esperit Sant!
—No em digui que s’ho creu això, pare?
—I tant que sí! En el món de Déu existeixen els miracles, que de fet són els fets incomprensibles pel nostre petit cervell.
—I un be negre pare!
—Filla, controla aquest vocabulari!
—És que em costa molt d’entendre aquesta religió que ha tractat els humans com a PECADORS des del mateix dia del seu naixement. Pare, segur que no va ser per inseminació artificial?
—No, en aquella època aquesta tècnica no existia.
—Pare, vos també sou pecador...
—Que em vols dir?
—Vostè es creu les mentides que diuen les religions en referència als pecats?
—Em sembla que estàs molt exaltada filla.
—Una mica és poc! Però si vol, reso un pare nostre i tres Aves Maries i així seré perdonada!