dijous, 8 de març del 2012

Mare de Déu del Claustre


Patrona de la vila de Guissona i comarca.
Poema presentat a un concurs de Lleida....no em van seleccionar...catxis!
Gaudiu-la vosaltres, tant com jo quan la vaig crear.

Assegut al meu racó,
em pregunto si em veieu,
doncs intento esbrinar
el vostre impol·lut mirar.
Amb pedra fóreu tallada
i pel claustre rodejada,
catalana i verge  mare.
Prop de vos em sento bé,
lluny de vos no em vull saber!
Heu lidiat amb la foscor,
quan al pou us van llençar.
Des del meu petit racó,
d’estimar no us puc deixar!
Quan la vida m’ha eclipsat
amb vos senyora he parlat
demanant-vos la raó
assegut al meu racó.
Un incendi heu superat
quan tot ho havia arrasat.
Vostra és aquesta Capella
vostres som els guissonencs,
i des del vostre racó
Mare de Déu del Claustre
féu gran la nostra passió.